1. Inleiding

Het jaar 2016 was ons lustrumjaar. Het jaar waarin wij terugkeken op ons 15-jarig bestaan en vooruit keken naar de toekomst. In het verslagjaar waren de vorming van woningmarktregio’s, de uitwerking van passend toewijzen en de implementatie van het nieuwe woonruimteverdeelsysteem in de regio Noord-Veluwe belangrijke onderwerpen voor Enserve.

Daarnaast stonden wij natuurlijk klaar voor onze klanten, waaronder zowel gemeenten als ruim 70 corporaties verspreid door het land. Voor hen exploiteerden wij de woonruimteverdeling en het managementinformatiesysteem DOMIS, behandelden wij bijna 1.000 urgentieaanvragen, gaven diverse trainingen en beheerden de inhoud van de websites voor woningzoekenden. Ook fungeerde Enserve als helpdesk voor de corporatiemedewerkers die belden of mailden over beleid, procedures en de werking van de systemen. Bovendien beantwoordden wij vragen van woningzoekenden die via de websites bij ons binnenkwamen en sinds medio 2016 voor de regio Noord-Veluwe ook via een chatfunctie.