default_mobilelogo

Op 2 januari jl. ging de nieuwe website voor woningzoekenden live van de samenwerkende Entree-corporaties in de regio Arnhem-Nijmegen. Dat niet alleen, ook het systeem voor woonruimteverdeling was geheel vernieuwd en werd die dag in gebruik genomen. Een spannende dag dus. Enserve, die de corporaties gedurende het hele traject heeft begeleid en ondersteund in de implementatie, hield alles nauwlettend in de gaten.

Dankzij een goede voorbereiding van de livegang, verliep de in gebruik name zonder noemenswaardige problemen. De tijd zit vooral in het beantwoorden van vragen van woningzoekenden. Tot op heden beantwoordde Enserve namens de deelnemende corporaties 2.600 e-mails van woningzoekenden. De Entree-corporaties deden gezamenlijk verslag van de livegang via onderstaand persbericht:

 

Topdrukte op nieuwe website Entree

30.000 Woningzoekenden activeren inschrijving in eerste week

Begin januari is de nieuwe website van Entree (www.entree.nu) live gegaan. Daarmee kunnen woningzoekenden makkelijker een passende woning vinden. Inmiddels activeerden ruim 30.000 woningzoekenden hun inschrijving, waarmee zij kunnen reageren op huurwoningen van de woningcorporaties.

Op de eerste dag van de livegang (2 januari 2018) trok de nieuwe website 29.000 bezoekers, drie keer zo veel als gebruikelijk. In de eerste week activeerden ruim 30.000 ingeschreven woningzoekenden hun inschrijving. Daarnaast registreerde Entree in de eerste week 880 nieuwe woningzoekenden, zijn er 212 woningen geadverteerd door de woningcorporaties en hebben 8.324 woningzoekenden gereageerd op deze woningen.

Meer informatie over buurt en woning

Woningzoekenden kunnen op de nieuwe website van Entree eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen en hun inschrijving activeren. Mensen die dit gedaan hebben merken dat het nieuwe systeem sterk verbeterd is. Zo biedt het systeem veel meer informatie over de vrijkomende woning, waaronder meer foto’s van de woning en de omgeving en staat er op Entree ook informatie over de wijk waarin de woning staat.

Mijn WoonWens en kleuren

Ook nieuw is dat woningzoekenden alle woningen zien, op volgorde van passendheid. Met ‘Mijn WoonWens’ geven gebruikers aan waar zij naar op zoek zijn. Op Entree vinden zij vervolgens de meest geschikte woningen bovenaan in het overzicht. Deze woningen zijn herkenbaar aan een groene balk. Daarna vinden gebruikers woningen onder een oranje balk, dit zijn woningen die niet helemaal passen bij de wensen, maar waarvoor zij wel in aanmerking komen. Tot slot zien gebruikers ook de woningen onder de rode balk: woningen waarop hij of zij geen kans maakt, omdat de woningzoekende bijvoorbeeld niet voldoet aan de gestelde grenzen voor inkomen en huishoudgrootte.

Woningcorporaties beantwoorden veel vragen

De nieuwe website riep onder woningzoekenden logischerwijs ook veel vragen op. Sommige woningzoekenden wisten hun inschrijfnummer niet meer en anderen moesten even op weg geholpen worden. Weer anderen grepen deze invoering aan om hun inschrijving aan te passen of daarover een inhoudelijke vraag te stellen. Bij de woningcorporaties was het in de eerste week van januari dan ook druk aan de telefoon. Deze drukte is nu afgenomen en de eerste uitnodigingen voor het bezichtigen van woningen zijn inmiddels vanuit het systeem aan de kandidaten verstuurd.